woensdag 30 november 2016

Kindersjaal haken


Ongelofelijk hoe in 1 jaar tijd 
een baby groeit tot een flinke peuter...


Moos, mijn kleinzoon  is alweer 1 jaar oud!


Zijn moeder vroeg me een stoere zwarte sjaal te haken 
voor bij zijn winterjas en zijn zwarte muts....



Haakpatroon Kindersjaal:

Ik gebruikte het 100 % acryl garen
  ROYAL van de Zeeman
2 bollen van 100 gram.
 Kan ook met minder garen,
want ik haakte deze sjaal met een dubbele draad
en haaknaald  7


Haak 12 losse
TOER 1: Haak  1 toer stokjes
TOER 2: 2 keerlosse,  * Haak 2 reliefstokjes voor langs en 2 reliefstokjes achterlangs *
Herhaal de toer * tot * einde toer
TOER 3: 2 keerlosse, Haak 2 reliefstokjes achterlangs, 2 reliefstokjes voorlangs en herhaal dit tot einde toer.


De volgende toeren herhaal je
TOER 2 en TOER 3.
 Dus elke toer verspringend.


Je haakt door tot de sjaal 1 meter lang is.



Maak op de 2 uiteinden nog leuke zwarte kwastjes.


Als je wilt weten hoe je reliefstokjes 
voor - en achter langs moet haken,
 kijk dan even naar mijn Videofilmpje op YOUTUBE:
Kussen in reliefstokjes...


Veel haakplezier!
Liefs Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sfeerlichtjes haken

Sfeerlichtjes haken...     Heb de smaak te pakken... Zo leuk om te doen! Leuk voor Pasen!   Nu  een iets andere versie van het vorige windl...