vrijdag 18 april 2014

Spaanse Trui - Deel 1

De Spaanse Trui - Deel 1

Op de Facebookgroep Haakmegek
vond ik onder het kopje bestanden de beschrijving 
van de Spaanse trui in 3 delen.

 Deel 1 upgeload door Lotte, deel 2 en 3 door Marja
Zij hebben het vertaald denk ik, aan hun de eer!
Veel dank voor het delen!!!
En ik geef het alleen maar door op mijn blog!

Zo´n gemeenschappelijk project vind ik namelijk
heel leuk! Dus doe allemaal gezellig mee!
Samen komen we er zeker wel uit!

 Het is vertaald n.a.v. het Youtube filmpje
 onderaan de bladzijde


Dit is Deel 1 : Toer 1 tot en met Toer 9
Tot zover is het goed te volgen....
Ik haak met het rode garen van Catania katoen en haaknaald nr. 4, 
omdat ik had begrepen,
 dat de maat wat klein uitviel (mt 36-38)
Zo hoop ik dat hij groter uitvalt!


In Toer 3 ging ik al de mist in en haakte ik in totaal 5 boogjes, maar op Youtube zag ik 6 boogjes
en op Haakmegek zag ik zelfs iemand 
met gekleurd garen met 7 boogjes,
 misschien een idee om op deze manier
 het patroon te vergroten.
De mijne ziet er zo uit!


Dit voorbeeld kwam ik op de Facebook groep Haakmegek tegen van de Spaanse trui!


Zo moet hij worden dus.....




Dit is dan het YouTube Filmpje van De Spaanse Trui
Goed kijken en meetellen, dan kom je al een heel eind, 
want het is in het Spaans of is het toch Portugees?!

Heb het originele patroon gevonden op Aprendendocroche
http://www.aprendendocroche.com/receitas-de-croche/video-aula.asp?func=display&resid=1356&tree=16
Helaas in het Portugees!
Iemand die het Portugees kan vertalen?

Op deze blogs kan je nog meer foto s bewonderen
van deze trui!
http://crochelinhasagulhas.blogspot.nl/2013/06/blusa-branca-de-croche-da-ana-maria.html
en
http://www.amagiadocroche.blogspot.com.br/2013/08/blusa-ana-maria-com-receita-em-pdf.html

Ik ga proberen of het mij ook lukt om deze trui te haken!
Wordt vervolgd!

groetjes Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sfeerlichtjes haken

Sfeerlichtjes haken...     Heb de smaak te pakken... Zo leuk om te doen! Leuk voor Pasen!   Nu  een iets andere versie van het vorige windl...