dinsdag 10 september 2013

Haakcafe de Turf!

Aankomende donderdagavond is het weer zover...
Na de zomerstop beginnen we weer met
 ons Haakcafe de Turf.
Vanaf nu elke 2e donderdag van de maand 
van 18.30 tot 21.00
 in het Grand Cafe de Turf 
op de Gedempte Turfhaven nr. 19 in Hoorn.



Iedereen die graag haakt en in de buurt woont is welkom!
We gaan een stola haken,
 ik heb een leuk patroon gevonden
 en neem het mee voor jullie...


Dit is het patroon en het heet  South Bay Shawlette
of wel de Elise sjaal!!!!!!!!!
Ben het intussen al op meerdere blogs tegengekomen..........
Deze stola ben ik aan het haken ........
 Mijn stola is al bijna klaar....


Voor een stola heb je 3 a 4 bollen van 100 gram nodig na gelang de grootte natuurlijk en haaknaald  nr. 4 of nr.5
Hangt van de dikte van je wol af.
 Wol van de Zeeman kost 1 euro per bol,
 dus reken uit je winst voor 4 euro 
een pracht stola haken is een koopje!



Ik heb de haakbeschrijving gevonden bij Saar en Mien!
Kunnen jullie er alvast naar kijken en/of uitprinten...


Hier een Grafiek van deze Stola!
Het is een super makkelijk patroon,
 het haakt lekker door, 
en het werkt echt verslavend...

Ik hoop jullie allemaal weer te ontmoeten
 in ons Haakcafe de Turf!
Tot donderdag!

groetjes Joke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sfeerlichtjes haken

Sfeerlichtjes haken...     Heb de smaak te pakken... Zo leuk om te doen! Leuk voor Pasen!   Nu  een iets andere versie van het vorige windl...