zondag 24 maart 2013

Bloempotjes omhaken

Een tijdje terug was ik naar de SundayMarket geweest in Amsterdam
en daar had ik weer leuke ideetjes opgedaan

Voor de Pasen besloot ik bloempotjes om te haken....
Ik kocht wat leuke glazen potjes bij de Action
en ik aan de slag!

De blauwe potjes heb ik gehaakt met een dubbele draad  katoen van Catania met haaknaald 5
Het gele potje heb ik gehaakt met Grande Catania katoen, ook met haaknaald 5


De blauwe bloempotjes heb ik gehaakt 
voor de verjaardag van mijn vriendin



En omdat blauw haar favoriete kleur is,
werd het Tineke Blauw
In haar huis is namelijk alles blauw!!! 


Je haakt eerst een ketting, zo lang de omvang van je potje
aan de onderkant , sluit met 1 halve vaste tot een ring.
De eerste toer haakte ik vasten in het rond,
de volgende toeren  haakte ik halve stokjes in het rond
Ik haakte de toeren gewoon door zonder de toer af te sluiten
met een halve vaste, dan krijg je geen vervelende zijnaad.
Dan haak je door tot de hoogte van het potje.
Je hoeft ook niet te meerderen, 
ook al loopt het potje iet wat taps toe,
dan sluit het lekker strak aan........
En ook haak ik geen onderkant/bodem,
want dan staat het potje veel stabieler op de tafel,
dus gewoon een hoesje haken...
 


Een hele fijne zondag!
Groetjes Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sfeerlichtjes haken

Sfeerlichtjes haken...     Heb de smaak te pakken... Zo leuk om te doen! Leuk voor Pasen!   Nu  een iets andere versie van het vorige windl...